adalet tanrıçası kabartma

adalet tanrıçası kabartma
adalet tanrıçası kabartma

26 Kasım 2011 Cumartesi

Bir süt üreticisinin feryadı

sayın ....bey, öncelikle hayvancılıkla ilgili kaleme aldıgınız yazınızdan dolayı size cok teşekkür ederim.ben ç..... m..... ilcesine baglı s..... köyünden bir süt inekciligi yapan bir yetiştiriciyim.bu işe başladıgım güne lanet olsun..... bey 2010 temmuz sonlarında %5.2 faizle hayvancılık kredisi cektim.akabinde agustosda faizler sıfırlandı ama biz haksızlıga ugradık bizimki faizli olarak devam ediyor.bundan sonra inek fiyatları öyle bir tavan yaptıki bir gebe düveyi 8000 tl ye aldım izmir tireden.ve biz bu sektöre girdik sütün litresi 50 krs a kadar düstü .dışardan ithal et girdi canlı hayvan girdi benim aldıgım 8000 tl lik inek düştü 3500 tl ye.bir yılda sadece bir inekte kayıp 4500 tl.bunlar yalan degil efendim tamamen dogrudur.simdi bir pelet yemin kg fiyatı 85 kr.tarım bakanlıgının size verdigi cevaptaki rakamlar cok büyük ama burada illizyon oyunu var.bana türkiye geneli degil hayvan başına düşen gelir gider hesabı yapsınlarda göreyim.şimdi bir inek günlük ne yiyor onun hesabını verecegim
10kg pelet yemx85 krs=9.5 tl
6 kg fig yonca otu x 60 krs=3.5 tl
6 kg sap balyası x 25 krs =1.5 tl
3 kg küsbe x 10 krs= 0.3 tl
şimdi günlük minumum yem maliyeti ortalama 15 tl.bunun tuzu suyu elektrigi derken günlük 1 tl de burdan masraf düşüyor =16 tl.birde bu hayvancılıgn kanını emen veterinerlik hizmetleri var.bir suni tohumlama 100 tl.tutsun tutmasın her tohumlama 100 tl.bazen bir inek 4-5 sefer tohumlama yapılıyor.benim 8 inegim var defter tuttum sadece veterinere verdigim para 4500 tl.bu şaka degil .... bey gercek.en kötü antibiyorik 100 cc lik igne 30 tl.daha nelerrr neler.bir kere bu işe girdim bir akrabamın dairesini ipotek verdim.şu işten bir kurtulsam kurban kesecegim.ama kurtulmam imkansız bunun sonucu intihara kadar gider bence.itibarım sarsılacak yemekten içmekten kesildim.tarım bakanlıgı halt etmis.desteklemelerin tamamı elimize gecmiyor.inanıın her ay 300-400 tl içeri gidiyorum.satıp kurtulacam ama krediyi kurtarmıyor.baska satacak bir seyim yok.
işte böyle .... bey tek ümidimiz sizin gibi yazarlarımızın bunu dile getirmesi.size cok tesekküer ediyorum saygılar sunuyorum... bir süt üreticisi(ismini yazmadım.)

1 yorum:

  1. Hayvanı küsbe ile beslerse Allah'ta cezasını verir :)
    Gidin Avrupaya Alplerde otlanan ineğin sütü ne kadar lezzetlidir. Çikolataları da...
    Bizde veriyorlar küsbeyi bağlıyorlar ineği zavallı hayvan...

    YanıtlaSil